czy możewcie mi pomóc

F25 - zaburzenia schizoafektywne
Awatar użytkownika
zbyszek
admin
Posty: 7749
Rejestracja: ndz lut 02, 2003 3:24 am
Status: webmaster
płeć: mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: czy możewcie mi pomóc

Post autor: zbyszek »

AntonPawlowicz pisze:Tez niepotrzebnie bralas te 800 z poczatku, w zupelnosci by wystarczylo 400
Anton Pawłowicz pisze ile wystarczyło, a nie widział Cię na oczy ! Oczywiście należy trzymać się przepisanych dawek. Może dzięki nim schizofrenia u Ciebie minęła ! Czasami tak bywa, że po jednym epizodzie schizofrenia już nie wraca. Wtedy należy powtórzyć diagnozę. Idź do jeszcze innego lekarza, jeśli masz wątpliwości. Coś mi się jednak wydaje, że nasz będziesz miała wszelkie powody do zadowolenia ! Mąż widocznie nie był wart, będziesz miała drugą szansę - zachowaj siebie, swój punkt widzenia i swoją wrażliwość.

Awatar użytkownika
Antonio Kontrabas
zaufany użytkownik
Posty: 6932
Rejestracja: sob sie 28, 2010 12:49 am
płeć: mężczyzna

Re: czy możewcie mi pomóc

Post autor: Antonio Kontrabas »

To prawda, nie znam przebiegu choroby dokladnie, jednak zaryzykowalem owe stwierdzenie w zwiazku z tym ze tak duza dawka solianu, w poczatkowej fazie leczenia, bywa niebezpeiczna, chodzi mi o zespol serotoninowy, jaki moze wystapic w przypadku rozpoczecia kuracji taka dawka, dotyczy to takze innych neuroleptykow. Mialem np. zapisane 3mg rispoleptu 3xdziennie, wzialem, za namowa brata, ledwo 1/3 tego, do tego raz dziennie (on to nawet antybiotyka kroi na pol, uwaza ze nalezy oszczedzac watrobe, a jak ma pomoc to i tak pomoze i zazwyczaj mu pomaga :) ), w sumie ryzyko, lecz nowy lekarz, pozniej, chwycil sie za glowe dowiedziawszy sie o tej dawce i stwierdzil ze postapilem bardzo madrze oraz slusznie! (i tak mialem powiekszone wezly chlonne, ale uniknalem, wedlug jego slow, goraczki, wypadania wlosow i jeszcze jakichs innych groznych skutkow ubocznych). Faktem jest, przyznaje, iz lekarze czesto sie decyduja na tak mocne "uderzenie" wielka dawka w szczegolnych przypadkach i najczesciej pod obserwacja lub w przypadku hospitalizacji. Czasami skutki progresujacej choroby sa duzo bardziej niebezpieczne od skutkow ubocznych danego leku, wtedy jest to usprawiedliwione. Ale czasem zapisuja, ot tak na wszelki zas, ogromna dawke. Dlatego, uwazam, warto zachowac odrobine krytycyzmu, zwazajac faktycznie na swoj stan, interesowac sie, a nie tylko slepo ufac lekarzowi, przeciez to tez jest tylko czlowiek.

NIKT1
zaufany użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: wt cze 12, 2007 3:27 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: czy możewcie mi pomóc

Post autor: NIKT1 »

agulandia po co zamartwiasz się skoro bez leków czujesz się dobrze to nie ma co się zagłębiać w diagnozie może była mylna mój syn już chyba miał wszelkie diagnozy i nieraz jak pytałam co mu właściwie jest to słyszałam że on to złożony przypadek i trudno go do jakiejś jednej diagnozy przypisać że u niego występują różne zaburzenia. ciesz się że obecnie jest dobrze bo takie zamartwianie na pewno ci nie pomoże a wręcz może zaszkodzić

NIKT1
zaufany użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: wt cze 12, 2007 3:27 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: czy możewcie mi pomóc

Post autor: NIKT1 »

jeśli chodzi o dawkowanie to trzeba jednak zaufać lekarzowi ,na pewno to 800 solianu nie brała z marszu tylko dawkę wprowadzała stopniowo a taka dawka jest solianu stosowana przy objawach psychotycznych , mniejsze dawki zalecane są przy stanach depresyjnych

Venominus
bywalec
Posty: 84
Rejestracja: czw lip 01, 2010 7:42 pm

Re: czy możewcie mi pomóc

Post autor: Venominus »

NIKT1 pisze:jeśli chodzi o dawkowanie to trzeba jednak zaufać lekarzowi ,na pewno to 800 solianu nie brała z marszu tylko dawkę wprowadzała stopniowo a taka dawka jest solianu stosowana przy objawach psychotycznych , mniejsze dawki zalecane są przy stanach depresyjnych
Ja miałem przepisane 800 mg solianu z marszu bez stopniowania. Niby ten co to przepisał to niby najlepszy psychiatra w mieście, tak mówi mi mój obecny psychiatra. Zresztą nie miałem objawów psychotycznych, bo przecież sam się zgłosiłem do lekarza i liczyłem, że przepisze mi coś dobrego na depresję (2 lata bezoowocnego leczenia), dałem mu rysunku, powiedziałem mu o wizjach i wyobrażeniach i przepisał 800 mg solianu...

NIKT1
zaufany użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: wt cze 12, 2007 3:27 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: czy możewcie mi pomóc

Post autor: NIKT1 »

widać każdy lekarz ma swoje sposoby , a swoją drogą dobrze się czułeś jak odrazy zacząłeś od tej dawki i jeszcze jedno dawka 800 po mogla przy depresji , bo z tego co czytałam na necie raczej taka dawka wycisza.

piotr 84
bywalec
Posty: 3094
Rejestracja: śr gru 12, 2007 10:03 pm

Re: czy możewcie mi pomóc

Post autor: piotr 84 »

Anton co to jest zespół serotoninowy czym się to objawia ?

Awatar użytkownika
zbyszek
admin
Posty: 7749
Rejestracja: ndz lut 02, 2003 3:24 am
Status: webmaster
płeć: mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: czy możewcie mi pomóc

Post autor: zbyszek »

To poważna reakcja na nadmierną ilość serotoniny. zob. tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Zesp%C3%B3 ... rotoninowy .

Wróć do „zaburzenia schizoafektywne”