solian-objawy negatywne-zmniejszenie dawki

amisulprid
jingels
zarejestrowany użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 1:21 pm
Gender: None specified

solian-objawy negatywne-zmniejszenie dawki

Post autor: jingels » pn wrz 05, 2011 1:45 pm

Witam. Choruje na zaburzenia schizoafektywne od 7 lat. Jeden pobyt w szpitalu - urojenia. Od dwoch lat jestem na solianie- dawka 400mg. Mam typ schizofernii z przewaga objawow negatywnych. Wlasciwie przez caly okres choroby, poza poczatkiem gdzie mialem urojenia, wystepuja tylko objawy negatywne. Urojenia pojawiaja sie jedynie przy zaostrzonej hipomanii. Jezeli chodzi o zaburzenia afektywne to od 1,5 roku biore systematycznie - 3 razy dziennie - duza dawke kwasow omega 3, ktore mnie skutecznie stabilizuja. Od dwoch lat nie mialem pobudznia a wczesniej zdarzaly mi sie co pol roku. Ale nawiazujac do tematu. Wystepuja u mnie objawy negatywne - glownie zubożnie kontaktow z ludzmi, mala spontanicznosc, zubożnie wypowiedzi. Zastanawiam sie nad zmiana dawki aby wytlumic te objawy. I w zwiazku z tym mam pytanie czy korzystniej bedzie dakwe zwiekszyc czy zmniejszyc? Dodam jeszcze ze co kilka miesiecy mam ok 2 miesieczny okres dobrego samopoczucia, bez objawow negatywnych. Zastanawiam sie czy isc z dawka w gore czy w dol. Ulotka mowi ze dawki od 50 do 300mg dzialaja na objawy negatywne. Wyzsze dawki na objawy pozytywne. Wiec zgodnie z ulotka na logike nalezaloby dawke zmniejszyc. Natomiast lekarz uwaza ze poczuje sie lepiej jezeli zwieksze dawke do 500mg.Wedlug niego zmniejszenie dawki poglebi objawy negatywne. Ja do zwiekszania dawki nie jestem przekonany bo juz wielokrotnie zwiekszalem dawki na innych lekach i nigdy nie bylo poprawy, zawsze dochodzilem do max i trzeba bylo zminic lek. Solian jest tym specyficznym lekiem ktory aktywizuje przy malych dawkach. Jak uwazacie zmiejszyc dawke do 300mg w celu wytlumienia objawow negatywnych czy zwiekszyc do 500mg. Jakie sa wasze doswiadczenia ?

Awatar użytkownika
moi
moderator
moderator
Posty: 29828
Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:12 pm
Gadu-Gadu: 9
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Gender: None specified

Re: solian-objawy negatywne-zmniejszenie dawki

Post autor: moi » pn wrz 05, 2011 1:51 pm

Zanim zaczniesz manipulować z dawką leków, skonsultuj swój pomysł z lekarzem prowadzącym. Niech on zadecyduje, czy zmniejszyć, czy tez zwiększyć Ci dawkę leku.

Ja solian źle wspominam- u mnie zaostrzył objawy negatywne. Ale wielu ludziom pomógł. Nie wiem, do której grupy Ty należysz, musisz sprawdzić działanie leku sam.

Pozdrawiam.m.

jingels
zarejestrowany użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 1:21 pm
Gender: None specified

Re: solian-objawy negatywne-zmniejszenie dawki

Post autor: jingels » pn wrz 05, 2011 2:28 pm

Z lekarzem konsultowalem i wlasnie on zdecydowal aby podniesc dawke do 500mg. Wg niego to pomoze a zmiejszenie do 300 poglebi objawy negatywne. Z tym ze juz przy dwoch poprzednich lekach - przy zolafrenie i ketrelu - lekarz zwiekszal mi wielokrotnie dawke w celu wytlumienia objawow negatywnych i za kazdym razem nic nie poamgalo a konczylo sie zawsze na zmianie leku. Wiec mam watpliwosci czy tym razem zwiekszenie cos da, zwlasza ze ulotka jasno mowi ze dla objawow negatywnych male dawki 50-300mg. Od pewnego czasu nie jestm zwolennikiem bezgranicznej ufonosci lekarzowi.

Awatar użytkownika
Baz
bywalec
Posty: 55
Rejestracja: pn sty 17, 2011 7:56 am
Gender: None specified

Re: solian-objawy negatywne-zmniejszenie dawki

Post autor: Baz » pn wrz 05, 2011 2:45 pm

Ja mowilem lekarzowi glownie o objawach negatywnych jak wycofanie zubozalosc kontaktow itp. Dostalem 400-0-400. No comment.
"Filozofia nie jest „wiedzą", którą można by nabyć i bezpośrednio zastosować. Nic z niej nie można zrobić. To ona robi coś z tych, co się jej oddają."
Martin Heidegger

zawilinski
zaufany użytkownik
Posty: 164
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:19 am
Gender: None specified

Re: solian-objawy negatywne-zmniejszenie dawki

Post autor: zawilinski » wt wrz 06, 2011 9:14 am

jingels ja biore 0-0-400mg solianu o 19:00 i czuje sie dobrze. znam osobe z nerwica.com ktora bierze 400-400-200 o 10, 16 i 22. testowalem na sobie i max dawka na objawy negatywne ktora daje dobre efekty to 400mg. 500mg juz mulilo. wiec jak chcesz wiecej solianu to musisz wziac np. nastepne 400mg w odstepie 6 godzinnym. a jak malo to jeszcze 200mg i 1000mg to chyba max na dzien. no moze 1200mg to max, ale ja nie biore o 3 porach, bo mi po solianie chce sie spac dlatego biore tylko na wieczor. solian to chyba jedyny taki lek na objawy negatywne, ktory nie ma skutkow ubocznych. a lekarza ja nie slucham tylko slucham ulotki, bo tylu lekarzy probowalo i gowno to dalo. jak sam zaczalem testowac to dopiero wyszedlem na prosta. a co to lekarz ksiadz. nawet ksiadz wszystkiego nie wie.

jingels
zarejestrowany użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 1:21 pm
Gender: None specified

Re: solian-objawy negatywne-zmniejszenie dawki

Post autor: jingels » sob wrz 10, 2011 10:36 am

Zdecydowalem ze zaufam ulotce i zmniejsze dawke. Od trzech dni jestem na 300mg. Zdecydowalem sie zmniejszyc poniewaz na internecie wyczytalem ze amisulpryd jest substancja nietypowa i przy malych dawkach zmienia zupelnie specyfike swojego dzialania - blokuje inne receptory niz przy duzych i uwalnia dopamine (nastepuje tzw. efekt odchamowania). Zobaczymy jak to na mnie zadziala. Dam znac za 2 tygodnie jak sie czuje.

Awatar użytkownika
coty
zaufany użytkownik
Posty: 472
Rejestracja: śr paź 14, 2009 12:32 pm
Gender: None specified

Re: solian-objawy negatywne-zmniejszenie dawki

Post autor: coty » sob wrz 10, 2011 6:49 pm

Najlepszym specem od Solianu na tym forum jest niejaki Anton :wink: On z pewnością by Ci doradził :lol:
Podejrzewam ze również zaproponowałyby zmniejszenie dawki.
W sumie ja tez nie wierze bezgranicznie lekarzom i sama ostatnio również ustawiłam sobie tak leki ze wreszcie zaczęły mi pomagać a lekarza postawiłam przed faktem dokonanym i zaakceptował moją decyzje.
Życzę i Tobie dobrze podjętej decyzji.

Pozdrawiam Serdecznie.

jingels
zarejestrowany użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: pn wrz 05, 2011 1:21 pm
Gender: None specified

Re: solian-objawy negatywne-zmniejszenie dawki

Post autor: jingels » pn wrz 19, 2011 6:29 pm

Mijają powoli 2 tygodnie. Stan zdrowia bez zadnych zmian. 300mg nie zmniejszylo negatywow. Nie wiem co dalej robic. Czy zejsc jeszcze - do 200mg czy wrocic na 400 i za jakis czas sprobowac zwiekszyc do 500mg. Gdyby nie to ze miewam rowniez zaburzenia afektu tzn. zdarzaja mi sie pobudzenia, hipomanie to zmiejszylbym do 200mg, ale obawiam sie ze za mala dawka solianu spowoduje za duzy wyrzut dopaminy i przy moich zaburzniach afektywnych wywola to hipomanie. Wiec jezeli juz zmniejszam to ostroznie. Czy ktos z was bierze solian przy zaburzniach schizoafektywnych? Jezeli tak to jak na was dzialaja male dawki solianu? Nie wpedzaja was w hipomanie ?

Awatar użytkownika
SongoSSJ
zaufany użytkownik
Posty: 235
Rejestracja: pn lis 05, 2012 8:57 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: solian-objawy negatywne-zmniejszenie dawki

Post autor: SongoSSJ » pn cze 29, 2015 9:03 pm

U mnie solian zwiększył objawy negatywne. Bardzo dziwne.
Natomiast to co mi je zmniejsza to deprywacja snu czyli nie spanie więcej jak 24 godziny (u mnie)
- można powiedzieć, że znikają one mi całkowicie, nie pamiętam czy są ale wiem, że mi już nie przeszkadzają.
Mówi to o całym okresie nie spania u mnie tak do 40 godzin.

Wróć do „solian”