Cycki

amisulprid
Awatar użytkownika
fart
zaufany użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn lis 01, 2010 5:40 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Cycki

Post autor: fart » śr mar 16, 2011 1:21 am

Cześć drodzy forumowicze
Od kilku miesięcy biorę solian w dawce 200 mg na dzień. Od jakiegoś miesiąca zaczęły trochę boleć mnie sutki. Stały się bardzo wrażliwe, trochę jakby powiększone i twardsze. Tu moje pytanie do was czy ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem? Jestem mężczyzną i nie chciałbym żeby wyrosły mi cycki :roll:
neuroleptyki profilaktyczne

Awatar użytkownika
mei
zaufany użytkownik
Posty: 8271
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 9:12 pm
Gender: None specified

Re: Cycki

Post autor: mei » śr mar 16, 2011 12:48 pm

.
Ostatnio zmieniony pt lut 07, 2014 1:54 pm przez mei, łącznie zmieniany 1 raz.
Kochajcie tych, których chcecie kochać, żyjcie tak, jak chcecie żyć i nigdy nie pozwólcie by ktokolwiek przeszkodził wam w zmienianiu waszych marzeń w rzeczywistość.
Jared Leto, 13.04.2014.

Awatar użytkownika
moi
moderator
moderator
Posty: 29828
Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:12 pm
Gadu-Gadu: 9
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Gender: None specified

Re: Cycki

Post autor: moi » śr mar 16, 2011 2:37 pm

Podobno to efekt uboczny solianu - wzrost prolaktyny w organizmie. To nic groźnego - minie, gdy odstawisz lek.

Pozdrawiam.m.

Awatar użytkownika
fart
zaufany użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn lis 01, 2010 5:40 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Cycki

Post autor: fart » śr mar 16, 2011 5:17 pm

moi pisze:Podobno to efekt uboczny solianu - wzrost prolaktyny w organizmie. To nic groźnego - minie, gdy odstawisz lek.

Pozdrawiam.m.
No tak, jeśli odstawie na co mam nadzieję i jeśli do tego czasu coś mi nie urośnie :/
Trochę to niepokojące...
neuroleptyki profilaktyczne

Awatar użytkownika
moi
moderator
moderator
Posty: 29828
Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:12 pm
Gadu-Gadu: 9
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Gender: None specified

Re: Cycki

Post autor: moi » śr mar 16, 2011 5:42 pm

fart pisze:
moi pisze:Podobno to efekt uboczny solianu - wzrost prolaktyny w organizmie. To nic groźnego - minie, gdy odstawisz lek.

Pozdrawiam.m.
No tak, jeśli odstawie na co mam nadzieję i jeśli do tego czasu coś mi nie urośnie :/
Trochę to niepokojące...
Zapewniam Cię, że nic Ci nie urośnie. Objawy mijają po odstawieniu leku.

Pozdrawiam.m.

Awatar użytkownika
fart
zaufany użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn lis 01, 2010 5:40 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Cycki

Post autor: fart » śr mar 16, 2011 6:18 pm

moi pisze:
fart pisze:
moi pisze:Podobno to efekt uboczny solianu - wzrost prolaktyny w organizmie. To nic groźnego - minie, gdy odstawisz lek.

Pozdrawiam.m.
No tak, jeśli odstawie na co mam nadzieję i jeśli do tego czasu coś mi nie urośnie :/
Trochę to niepokojące...
Zapewniam Cię, że nic Ci nie urośnie. Objawy mijają po odstawieniu leku.

Pozdrawiam.m.
No nie jestem taki pewien
O to co znalazłem właśnie w necie
Często występujące działania niepoŜądane:
Zaburzenia hormonalne i metaboliczne:
- zwiększenie stęŜenia prolaktyny w surowicy krwi. Jest to zjawisko przemijające, ustępujące po zaprzestaniu
stosowania preparatu. Hiperprolaktynemia moŜe powodować mlekotok, zatrzymanie miesiączki,
ginekomastię, obrzmienie piersi, zmniejszenie libido, impotencję, oziębłość płciową;
- zwiększenie masy ciała.
ginekomastia jest to właśnie męski biust :P
Zalecenia Konsultanta Krajowego w Dziedzinie Psychiatrii Prof. dr hab med. Marka Jaremy w sprawie
stosowania leków przeciwpsychotycznych II generacji z dnia 07 listopada 2008, aktualizacja: 27 styczeń 2009.
Amisulpryd nie jest zalecany do stosowania w przypadku wystąpienia hiperprolaktynemii i klinicznych objawów
wzrostu poziomu PRL. Zasady szczegółowe monitorowania leczenia amisulprydem:
badanie poziomu PRL po 4-8 tyg. leczenia. W przypadku klinicznych objawów mogących sugerować wzrost poziomu
prolaktyny (zaburzenia miesiączkowania, mlekotok, ginekomastia, zaburzenia libido) konieczne jest niezwłoczne
badanie poziomu PRL, powtarzane co 2-4 tygodnie w czasie leczenia amisulprydem. W przypadku stwierdzenia
wartości PRL powyżej normy, wskazane jest przerwanie podawania amisulprydu i zmiana na inny lek
przeciwpsychotyczny. Zalecany jest lek II generacji lub lek klasyczny, za wyjątkiem sulpirydu. Należy unikać zmiany
na risperidon lub haloperidol, raczej zastosować olanzapinę, kwetiapinę, aripiprazol. Jeżeli stosowanie innych leków
niż amisulpryd jest niemożliwe (poprawa stanu psychicznego chorego utrzymuje się jedynie przy leczeniu
amisulprydem), jako ostateczność można rozważyć: zmniejszenie dawki amisulprydu i dodanie innego leku
przeciwpsychotycznego, o niskim potencjale wywoływania hyperprolaktynemii (kwetiapina, olanzapina, aripiprazol)
także w dawkach mniejszych niż zalecane lub stosowanie jednocześnie z amisulprydem leku obniżającego poziom
prolaktyny (bromokryptyna, kabergolina) w dawkach możliwie najniższych, uzależnionych od zmiany poziomu PRL
badanego co tydzień aż do chwili wyrównania poziomu PRL, a potem kontrolowanego co 4 tygodnie.
Źródło: http://www.aotm.gov.pl/assets/files/rad ... frenia.pdf
neuroleptyki profilaktyczne

Awatar użytkownika
moi
moderator
moderator
Posty: 29828
Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:12 pm
Gadu-Gadu: 9
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Gender: None specified

Re: Cycki

Post autor: moi » śr mar 16, 2011 6:55 pm

Moja lekarka powiedziała, że te objawy uboczne mijają w chwili odstawienia leku. Ginekomastia też mija. To proces odwracalny.

Pozdrawiam.m.

Awatar użytkownika
fart
zaufany użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn lis 01, 2010 5:40 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Cycki

Post autor: fart » śr mar 16, 2011 8:16 pm

moi pisze:Moja lekarka powiedziała, że te objawy uboczne mijają w chwili odstawienia leku. Ginekomastia też mija. To proces odwracalny.

Pozdrawiam.m.
Nie jestem ekspertem ale wydaje mi się ze jak ta tkanka już wyrośnie to pomoże tylko interwencja chirurgiczna
neuroleptyki profilaktyczne

Awatar użytkownika
moi
moderator
moderator
Posty: 29828
Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:12 pm
Gadu-Gadu: 9
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Gender: None specified

Re: Cycki

Post autor: moi » śr mar 16, 2011 8:58 pm

Piersi zbudowane są głównie z tkanki tłuszczowej. Tu nie ma co wrastać.

Pozdrawiam.m.

Awatar użytkownika
fart
zaufany użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn lis 01, 2010 5:40 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Cycki

Post autor: fart » śr mar 16, 2011 9:11 pm

Ginekomastia (łac. gynaecomastia, ang. gynecomastia) – powiększenie się sutka u mężczyzny, na skutek rozrostu tkanki gruczołowej, włóknistej i tłuszczowej.
źródło http://pl.wikipedia.org/wiki/Ginekomastia
A jednak rośnie :)
Ostatnio zmieniony śr mar 16, 2011 9:30 pm przez fart, łącznie zmieniany 2 razy.
neuroleptyki profilaktyczne

AntonPawlowicz
zaufany użytkownik
Posty: 7316
Rejestracja: sob sie 28, 2010 12:49 am
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Cycki

Post autor: AntonPawlowicz » śr mar 16, 2011 9:27 pm

Zmniejsza sie jak troche schudniesz :) zakladam, iz masz nadwage, jak pisze Moi te sprawy sa scisle polaczone, no i zmniejszysz dawke o polowe do 100mg. Widocznie tamta jest za wysoka dla Ciebie.
Zwiekszyl Ci sie poziom prolaktyny wiec nalezy albo zmniejszyc dawke, albo lek zmienic, koniecznie. Jest to na 100% stan przemijajacy, na szybsza poprawe warto zastosowac buzdryganek ziemny ekstrakt, podniesie on odpowiednio poziom testosteronu i wszytko wroci do normy, oczywiscie po zmniejszeniu uprzednio dawki.

Awatar użytkownika
fart
zaufany użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn lis 01, 2010 5:40 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Cycki

Post autor: fart » śr mar 16, 2011 10:08 pm

AntonPawlowicz pisze:Zmniejsza sie jak troche schudniesz :) zakladam, iz masz nadwage, jak pisze Moi te sprawy sa scisle polaczone, no i zmniejszysz dawke o polowe do 100mg. Widocznie tamta jest za wysoka dla Ciebie.
Zwiekszyl Ci sie poziom prolaktyny wiec nalezy albo zmniejszyc dawke, albo lek zmienic, koniecznie. Jest to na 100% stan przemijajacy, na szybsza poprawe warto zastosowac buzdryganek ziemny ekstrakt, podniesie on odpowiednio poziom testosteronu i wszytko wroci do normy, oczywiscie po zmniejszeniu uprzednio dawki.
Osób otyłych dotyka głównie lipomastia czyli wzrost tkanki tłuszczowej, ostatnio faktycznie trochę przytyłem ale wyglądam raczej normalnie. Niestety nawet przy 150mg bywam trochę drażliwy i pobudzony psychicznie więc to raczej odpada
Dzwoniłem do lekarza i mam przyjść w przyszłym tygodniu
neuroleptyki profilaktyczne

Awatar użytkownika
moi
moderator
moderator
Posty: 29828
Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:12 pm
Gadu-Gadu: 9
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Gender: None specified

Re: Cycki

Post autor: moi » pt mar 18, 2011 2:44 pm

Mój znajomy miał ginekomastię w wieku młodzieńczym i całkowicie przeszło mu po podaniu odpowiednich leków. Więc, nawet jeśli pojawia się nadmiar jakiejś tkanki innej, niż tłuszczowa w obrębie piersi u mężczyzny, to jest to proces odwracalny. Myślę, że tylko w niektórych przypadkach trzeba uciec się do operacji plastycznej. W większości przypadków pomagają leki.

Pozdrawiam.m.

Awatar użytkownika
fart
zaufany użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn lis 01, 2010 5:40 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Cycki

Post autor: fart » sob mar 19, 2011 12:07 am

Być może jest tak jak mówisz i nie ma się czym przejmować, ja jednak pomimo niewątpliwej atrakcyjności kobiecych biustów wolałbym pozostać przy standardowym rozmiarze i nie ryzykować :)
neuroleptyki profilaktyczne

Awatar użytkownika
fart
zaufany użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: pn lis 01, 2010 5:40 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Cycki

Post autor: fart » czw mar 31, 2011 7:11 pm

Prolaktyna była dwukrotnie przekroczona, dostałem fluanxol bo podobno nie powoduje hiperprolaktynemi
neuroleptyki profilaktyczne

Wróć do „solian”