Programowanie gier

Awatar użytkownika
Juliusz Bulwa
zaufany użytkownik
Posty: 8460
Rejestracja: pn lip 30, 2018 9:52 pm
płeć: mężczyzna
Gender: Male

Programowanie gier

Post autor: Juliusz Bulwa » sob mar 02, 2019 1:58 pm

Dysponując tylko czasem po pracy i weekendami zdecydowałem, że grę robię na wokselach (voxels), później będę je wygładzał metodą maszerujących sześcianów.
Nie dysponuję zdolnościami do grafiki 3D stąd wybór.
Gra będzie opensource.

https://pastebin.com/JxivvQBx
Na ten moment dysponuję kodem który generuje jednego kuada (quad).
Z kuadów buduje się sześciany.

Jak ktoś ma ochotę stworzyć teksturę to dodam ją do gry.

Silnik to Panda3D (Python).
Jedzie pociąg z zaświatów, wiezie paru wariatów

Awatar użytkownika
Juliusz Bulwa
zaufany użytkownik
Posty: 8460
Rejestracja: pn lip 30, 2018 9:52 pm
płeć: mężczyzna
Gender: Male

Re: Programowanie gier

Post autor: Juliusz Bulwa » sob mar 02, 2019 6:40 pm

https://pastebin.com/3abjauZY

Aktualizacja kodu, jeszcze szukam błędów.
Jedzie pociąg z zaświatów, wiezie paru wariatów

Awatar użytkownika
Słonecznik1
zaufany użytkownik
Posty: 3365
Rejestracja: czw sie 16, 2012 10:13 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Programowanie gier

Post autor: Słonecznik1 » sob mar 02, 2019 7:36 pm

a masz jakis pomysł na gre?

Awatar użytkownika
Juliusz Bulwa
zaufany użytkownik
Posty: 8460
Rejestracja: pn lip 30, 2018 9:52 pm
płeć: mężczyzna
Gender: Male

Re: Programowanie gier

Post autor: Juliusz Bulwa » sob mar 02, 2019 8:15 pm

Nic z tego nie będzie, silnik jest kijowy. Mam pomysł.
Jedzie pociąg z zaświatów, wiezie paru wariatów

Awatar użytkownika
Słonecznik1
zaufany użytkownik
Posty: 3365
Rejestracja: czw sie 16, 2012 10:13 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Programowanie gier

Post autor: Słonecznik1 » sob mar 02, 2019 8:30 pm

okej

Awatar użytkownika
Juliusz Bulwa
zaufany użytkownik
Posty: 8460
Rejestracja: pn lip 30, 2018 9:52 pm
płeć: mężczyzna
Gender: Male

Re: Programowanie gier

Post autor: Juliusz Bulwa » sob mar 02, 2019 8:48 pm

Piszę już w czystym OpenGL.
Jedzie pociąg z zaświatów, wiezie paru wariatów

Awatar użytkownika
Słonecznik1
zaufany użytkownik
Posty: 3365
Rejestracja: czw sie 16, 2012 10:13 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Programowanie gier

Post autor: Słonecznik1 » sob mar 02, 2019 9:53 pm

nie znam sie na programowaniu , głowę mam pełną różnych pomysłów . Mogę ci w czymś pomóc jak chcesz , doradzić .

Awatar użytkownika
Juliusz Bulwa
zaufany użytkownik
Posty: 8460
Rejestracja: pn lip 30, 2018 9:52 pm
płeć: mężczyzna
Gender: Male

Re: Programowanie gier

Post autor: Juliusz Bulwa » sob mar 02, 2019 10:11 pm

https://pastebin.com/JJaqZhtV

Jak masz fajny pomysł na grę to mogę go wykonać w oparciu o silnik który piszę.
Ale silnik to zabawa na pół roku.
Jedzie pociąg z zaświatów, wiezie paru wariatów

Awatar użytkownika
Słonecznik1
zaufany użytkownik
Posty: 3365
Rejestracja: czw sie 16, 2012 10:13 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Programowanie gier

Post autor: Słonecznik1 » sob mar 02, 2019 10:27 pm

pomysł jest tylko częścią , świat gry w szczegółach a to sporo nakładu wymaga nie wiem czy ktos ci tak podaruje to

Awatar użytkownika
Juliusz Bulwa
zaufany użytkownik
Posty: 8460
Rejestracja: pn lip 30, 2018 9:52 pm
płeć: mężczyzna
Gender: Male

Re: Programowanie gier

Post autor: Juliusz Bulwa » sob mar 02, 2019 10:33 pm

The Art of Game Design, Autor: Schell Jesse

Zakupiłem książkę, ogólnie mam pomysł na grę RPG, w nich są głównie 2 rodzaje zadań: zabij potwora, zdobądź przedmiot. I wokół tego typu zadań kręci się fabuła.

Pisanie fabuły opiera się na tym samym na czym fabuła w filmach.
1. Prezentacja wad bohatera
2. Moment sielanki
3. Mędrzec coś ofiarujący bohaterowi
4. Załamanie bohatera
5. Przełom (moment śmierci i odrodzenia)
6. Powrót poznanych wcześniej sojuszników
7. Wygrana bohatera
Jedzie pociąg z zaświatów, wiezie paru wariatów

Awatar użytkownika
Słonecznik1
zaufany użytkownik
Posty: 3365
Rejestracja: czw sie 16, 2012 10:13 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Programowanie gier

Post autor: Słonecznik1 » sob mar 02, 2019 10:40 pm

ja zaraz spadam , ale bardzo wazny jest schemat rozwoju postaci . Zadania tez powinny być rozpisane językiem zróżnicowanym w zależności od postaci która mówi różne style .Język powinien być dosłowny odzwierciedlający realia albo zachowawczy .Nie łatwo dobrą gre zrobic ,zalezy od nakladow i innych trzeczy wtedy nalezy pomyslec i zastanowic sie realnie .Szukac jakiejsc luki , czegos prostszego grywalnego , oryginalnego itd

Awatar użytkownika
Juliusz Bulwa
zaufany użytkownik
Posty: 8460
Rejestracja: pn lip 30, 2018 9:52 pm
płeć: mężczyzna
Gender: Male

Re: Programowanie gier

Post autor: Juliusz Bulwa » sob mar 02, 2019 10:46 pm

Robię dla siebie, projekt skończę za długi, długi czas.
W większości gier jest główny wątek fabularny, plus zadania wybranych klas postaci.
Rozwój postaci nazywa się mechaniką gry i o tym będę czytał w książce.
Nie będę miał tylko muzyki do gry.
Jedzie pociąg z zaświatów, wiezie paru wariatów

Awatar użytkownika
Juliusz Bulwa
zaufany użytkownik
Posty: 8460
Rejestracja: pn lip 30, 2018 9:52 pm
płeć: mężczyzna
Gender: Male

Re: Programowanie gier

Post autor: Juliusz Bulwa » ndz mar 03, 2019 12:32 pm

https://pastebin.com/GgScfG7d

Mechanizm generowania wokseli mam już zrobiony, musiałem dodać marginesy, ponieważ był problem z kuadami na krawędziach.
Jedzie pociąg z zaświatów, wiezie paru wariatów

Wróć do „gry”